Dobogókői körtúra a Rám- szakadékon és a Lukács- árkon át, a Ferenczi- szikla érintésével – Orosházi MW Osztály

A Rezső-kilátótól indultunk a sárga sávjelzést követve. A Lukács árkon keresztül jutottunk el a turistautak Rám-szakadék alatti találkozásáig, majd a zöld jelzésen keresztül a szakadékba.20170715_oroshazi_0120170715_oroshazi_02

A Rám- szakadék Dobogókő és Dömös között 1 km hosszan húzódik. Magyarország egyik légvadregényesebb útja, ahol kapaszkodó korlátokkal biztosított útszakaszon túrázhatunk. A szakadékban található vízesések mellett létrákon mászhatunk feljebb és feljebb.

20170715_oroshazi_03

A szakadék összeszűkülő sziklafalai néhol merőlegesek, de befelé dőlő falakkal is találkozhatunk. A szakadék mélysége több helyen meghaladja a 35 métert, míg fenékszélessége néhol a 3 métert sem éri el. Képe az eróziós és talajképződési folyamatoknak köszönhetően napjainkban is folyamatosan változik.

20170715_oroshazi_0420170715_oroshazi_05A szakadékon át ismételten a turistautak találkozásához jutottunk. Itt letértünk a turistaútról, és másodrendű köves úton folytattuk utunk a Rám- hegyre. Kis kitérővel felmentünk a Ferenczy- sziklára, ahonnan gyönyörű panoráma nyílik a tájra.

Visszatérve a köves útra, majd turistaútra, a Nagyboldogasszony forrás érintésével jutottunk el a Thirring körút jobb oldali ágán keresztül Dobogókőre.