Erre jártunk

EÖTVÖS 175 Megemlékezés

Beszámoló a báró Eötvös Loránd születésének 175. évfordulóján a megemlékezésről A Magyar Turista Egyesület Dobogókőn a báró Eötvös Loránd Menedékházban

Tó(r)túra tavak nélkül

Kerekezés a Debrecen környéki tóvilágban – Észak-alföldi túra, amely „nyomokban tavakat is tartalmaz” – Az erdőspusztai tavak – van belőlük

Erre jártunk: Bodrog – ártér

2023. április 29. - május 1. – Navigare necesse est, vivere non est necesse! – – Pongyolán fordítva. "Hajózni muszáj,

Gödöllői séta

Botanikuskert, Kastélykert, Erzsébet Park 2023. 04. 12. Amikor a hosszú téli napok után testünk és lelkünk is áhítozik a zöldre,

Zsunyi-patak szurdoka

2023. 03. 11. – A Zsunyi-patak szurdoka minden évszakban remek kirándulóhely! – A mai közepesen hosszú Cserhát gyalogtúránkon változatos domborzat

1910-es csóványosi lesiklás emléktúra

A február eleji nagy hó a meleg és az eső következtében a hónap közepére megcsappant, a február 19-i 113. évfordulón

Gugyor, a vad Bakony

A Kertes-kői szurdok egyike a Bakony legszebb szurdokainak. A kb. 300 méter hosszú, 30-40 méter magas sziklafalakkal övezett völgyet a

Közgyűlés

Szeretettel meghívjuk Magyar Turista Egyesület tagjait az Egyesület évi rendes küldött Közgyűlésére 2023. április 22-én, szombaton 1o órakor Dobogókőn, a

Az ismeretlen Ziribár

2022. 12. 29. – Innen még kevesen látták Budapestet: Ziribár, a Pilis rejtett kilátópontja – A túravezető előzetes ajánlata: „Kivételesen

MTE Nagykovácsi Osztály óévbúcsúztató túrája

Sejtelmes, kissé ködös időben gyülekeztünk Mátyus Attila és Rőmer Ildikó invitálására Nagykovácsi Nagyszénás Menedékház előtt, ahol gyorsan lefoglaltunk a túra

Beszámoló az esztergomi vándorgyűlésről

Gyönyörű őszi napsütésre ébredtünk Esztergomban. A vasútállomáson vártuk az MTE Vándorgyűlés kedves résztvevőit. A városnéző kisvonat megtelt,csengetéssel jelezte a mozdonyvezető

Körtúra a szentgáli tiszafás titokzatos erdejében

– Elvarázsolt erdő a Bakonyban – Szentgáli tiszafás, az elvarázsolt meseerdő – A 12 kilométeres tiszafás túrán betekintést kaphatunk a

Balatonfüred – városi séta „az ország nyári fővárosában”

– MTE Szentendrei Osztály szervezése –2022. 03. 12.– Füred a kultúra városa – Balatonfüred a Balaton északi partján, lankás dombok

Sziklatorony, művárrom a Pilis déli lejtőin

A szombati gyalogtúrára invitáló nagyon kellemes – talán késő téli, kora tavaszi (?) – napsütötte időben könnyű, gyalogtúrára indulunk a

Teréz Túra 2022 – képes beszámoló

2022 január 29.-én Gabival ketten szálltunk vonatra,hogy a hagyományos TERÉZ  túra résztvevői lehessünk. Ahogy elindult a modern vasparipa a vonat

Erre jártunk: MTE Bölcső-hegyi kilátó túra

A 2021.12.29.-i MTE túra a borongós idő ellenére rendkívül jó hangulatban lezajlott. Beck Laci vezetésével a jól időzített pontok elérésével

Erre jártunk: Váci Nagykör Kerékpártúra

Krónikákat, történelmet lehet hamisítani, de a Nap járását az égen nem! Itt a tavasz – talán a korán változó időjárásnak

Erre jártunk: A budai kopáros

Igazán elcsépelt megállapítás, hogy kevés fővárost ajándékozott meg a jó öreg Természet annyi (mára jól-rosszul) megőrzött csodájával, mint a mienkét.

Börzsöny Márianosztra – a hegyekkel körbezárt történelem

Ha nehéz a lelked, a Börzsöny meggyógyítja A Börzsöny számomra mindig is a rejtélyek, a csodák hegye volt – annak

A Nyakas-kő és környéke

Még a múlt év nyarának végén kérdezte egyik túratársam, hogy ismerem-e Biatorbágy környékét? Mert hogy, a térképet nézegetve, talált egy

Rám-szakadék

… a természet nem változtatja meg törvényeit, és soha senki sem jut úgy testi valójában a magasba,       hogy lefelé

XXX. Teréz – túra

A névadóról... Egenhoffer Teréz 1855 januárjában született, jómódú esztergomi családban. Arról ugyan nincs adatunk, hogy „már gyerekkorában eljegyezte magát

Eötvös emléktúra 2019 – Dolomitok – beszámoló

Szeptember 8-án 6 órakor indultunk Budapestről, az utazást lassította, hogy mivel egy gépkocsivezetőnk volt, négy és fél óra vezetés után

Két keréken Komáromból a Fényes-ösvényhez

„Csak a természet gazdagsága végtelen, csak ő képzi a nagy művészt.” (Johann Wolfgang von Goethe) Magyarország egyik legérdekesebb tanösvénye a

Ez évi vándorgyűlésünk (képekkel és videóval)

Egyesületünk szeptember 16-án tartotta az immár hagyománnyá lett vándorgyűlését Dobogókőn. Mivel szeptember 11-én volt száz éve, hogy az egyesületet alapító

Kirándulás Dobogókőről a Prédikálószékre – Orosházi MW Osztály

Túránkat a Makovecz Imre tervezett Zsindelyes Vendégháztól indítottuk. A piros háromszög sávjelzésen lefele ereszkedve haladtunk a Király kútig ( Kolacskovszky-

Dobogókői körtúra a Rám- szakadékon és a Lukács- árkon át, a Ferenczi- szikla érintésével – Orosházi MW Osztály

A Rezső-kilátótól indultunk a sárga sávjelzést követve. A Lukács árkon keresztül jutottunk el a turistautak Rám-szakadék alatti találkozásáig, majd a

Dobogókői körtúra a Rám- szakadékon és a Lukács- árkon át, a Ferenczi- szikla érintésével  – Orosházi MW Osztály
Vadregényes kirándulás a Holdvilág- árokban a Dömör -kapuig – Orosházi MW Osztály

Különjáratú buszunkkal a Pomáz és Pilisszentkereszt között elhelyezkedő kiskovácsi kórházig utaztunk, majd a piros kereszt jelzésen indultunk el, és kb.

A napsütötte Nógrádban, 2017.08.12.

(Az útileírás alatt fotógalériával!) A hivatásos időjósok békáinak kuruttyolása ellenére szép napot ígért a szombat, amikor a Nyugati pályaudvaron nem

MTE Kis-Fátra – Magas-Tátra túra – 2017.07.11-17.

Az MTE Dobogókői és Kosbor osztályok szervezésében a 2017. 07. 11-17. között a Kis-Fátrában és a Magas-Tátrában barangoltunk. (A kis

Túra a pilisi len hazájába

A képen: Növény bemutató   Az idén május 3.-án, osztályunk, a Kosbor osztály a Pilisi len hazájába túrázott.   Hűvösvölgyben

Kilencven éves a Siketek Mária-kegyhelye

A Magyar Turista Egyesület siketnéma közössége Kentner Antal vezetésével 1926-ban kezdett hozzá a dobogókői kilátó északi oldalában lévő kegyhely kialakításához.

Eredmények – Hegyi Szent Bernát Teljesítménytúra 2016.05.21

Egyesületünk május 21-én rendezte meg legelső, hegyi Szent Bernát nevét viselő teljesítménytúráját. Egyik célunk az volt, hogy a turisták védelmezőjeként

2016.05.21 – Hegyi Szent Bernát teljesítménytúra beszámoló

Mottó: Biztos vagyok abban, hogy sem távolság, sem halál, avagy távollét szét nem választhatja azokat, kiket egy lélek éltet, egy szeretet

Felébredt az er(d)ő! – Föld Napja Dobogókőn

[fusion_text]Van egy nem is annyira távoli pontja a galaxisnak, ahol egy Föld nevű bolygó veszélyben forog. Na nem azért, mintha megtámadták

Erdészeti munkálatok Dobogókő környékén

Erdészeti munkálatok Dobogókő környékén Sok kiránduló érdeklődött-érdeklődik a Dobogókő környékén folyó erdészeti munkálatok mibenlétéről. A közkedvelt turisztikai terület felügyeletét és gondozását a

2016.04.23 – Föld Napja – Az ébredő er(d)ő túra (Fontanus Freestyle-MTE)

[fusion_text] Április 22-én ünnepeljük a Földet. Ez alkalomból 23-án játékos túrát szervezünk Dobogókőn. Ha te is észrevetted, hogy elkezdett ébredezni

2016.02.20 – Hévízi evezés (HÓD-HTE)

[fusion_text]  Téli evezés Természet, napsütés, jó levegő, víz, evezés, fiúk-lányok, gyerekek – mi kell még?  A téli evezés igazi kuriózum! A

2016.01.06 – Évnyitó túra Solymárról (Kosbor)

Évnyitó túra Vízkereszt napján, január 6-án ideális téli túraidő volt: kevéssel fagypont alatt, vékony porhóban nyolcan tettük meg a Kosbor

2016. január-március

Közeleg az Újév, 2015-ben is a Budai hegyekben lesz a hagyományos szilveszteri túránk, 2016-ban lehet válogatni a túrákból. Továbbra is,

Apróságok útközben

Képalbum a körülöttünk levő élőlényekről:

Turistaút korlátozások

Turistaút elterelés a Pilisben A Dobogókőről a Zsivány-sziklához vezető turistaút nyomvonalát a Pilisi Parkerdő a mellékelt térkép szerint áthelyezte. Az erdőhasznosítási

Felvidéken járt a Dobogókői Osztály

Az ötlet még télen született a téli Rám-szakadék túra után, hogy Felvidéken is akad néhány szép szurdok. A Turista Magazinban

Peták István emlékére

PETÁK ISTVÁN - (Sajókaza, 1940. dec. 20. - Budapest, 2015. jún. 30.) Negyed százada, hogy egy szép nyári nap délutánján utam

2015. május 2. – Esernyővel a botanikus kertben

Reménytelenül borult, ólomszürke égboltozat küldte bő sugárban az aranyat érő májusi esőt, miközben kicsiny, de lelkes csapatunk gyülekezett a Keletiben.

Megújult a Thirring-körút

Ahogy az áprilisi tisztítást követően ígérték, az egyesület Levélőrség csoportja folytatta munkáját a Thirring-körúton. Ezt az utat még a 90-es

2015. április 18., Pilisszentkereszt – Kiskovácsi

Megbeszélt találka-helyünk a pomázi HÉV-megálló volt, ahonnan busz vitt bennünket Szentkeresztre. Utunk első szakasza a faluhoz közeli Szentkútig tartott. Kedves

A HÓD “HTE” a Szlovák Paradicsomban, 2015. pünkösd

Mottó: „Nem azért van az út, hogy vezessen valahová, hanem, hogy menjünk rajta” A Szlovák Paradicsom Nemzeti Park (szlovákul: Slovenský

Sándor-forrás

A Sándor-forrás "visszafoglalása" A forrást 2014. 03. 28.-án fedeztük fel újra. Ma a forrás nagyon elhanyagolt állapotát mutatja – érthető,

Ikon-kő

Az „Ikon-kő” újrafelfedezése Túráink során nem csak Szentendrén és környékén, de a Pilis és a Visegrádi-hegység több területén is találkozhatunk

Idei első gombakeresés és technikai munkanap

A Pilis-Visegrádi-hegységben a régi jelzések felújítása és egyben új erdei kerékpáros utak kijelölése történik május–június hónapban. A „HÓD” HTE, a Magyar Turista Egyesület Szentendrei

Látogatás az ipolyszögi égerlápra

Ipolyszögön találkoztunk a vezetőnkkel. Megnéztük a madárbefogást, gyűrűzést, ismerkedtünk a környék madárvilágával. A mintegy kétórás program után továbbsétáltunk a nyírjesi tavakhoz,

2015. május 20.: Kosborék Tihanyban

Bár az időjós-békák vihart jövendöltek, valóságos nyári melegben szálltunk le az autóbuszról a szelíden hullámzó Balaton partján. Rövid szerelvény-igazítást követően máris

Séták, túrák Dobogókő körül I.

Dobogókő környékének útvonalaiból a babakocsival bejárhatótól a hosszabb, nehezebb utakig ismertetünk néhányat. Tekintve, hogy mondandónkat a természetjárást esetleg kevésbé ismerőknek

Séták, túrák Dobogókő körül II.

Sétautak a családnak Zsivány-sziklák Az útvonal hossza kevéssel meghaladja a négy km-t, s mivel célunkig 110 m-t ereszkedünk, visszafelé ugyanennyi

Séták, túrák Dobogókő körül III.

Keresztül-kasul a Pilisben Bükkös-patak – Szurdok – Pilisszentkereszt Az alig 9 km hosszú úton 350 m szintet vesztünk.   A

A Thirring-körút megnyitása

A sokáig emlékezetes 2014. decemberi jégtörést követően hatalmas munkát jelentett a Pilisi Parkerdő munkatársainak az erdei utak, és nem utolsó

2015.11.28 – Rám-szakadék (HÓD-HTE)

[fusion_text]Rám-szakadék 2015.11. 28. Mottó: „A szabadban sétálni hasznosabb elfoglaltság, mint az íróasztalnál görnyedni.” Bár Magyarország inkább a vizek és alacsonyabb

2013. szeptember 18., Balassagyarmat, a legbátrabb város

Nagyon örültem, amikor az Újpest-Városkapu buszpályaudvaron megláttam szép számban összegyűlt túratársaimat. Szerencsére nem ijedtek meg az előző napi rossz időjárástól, mert